10 روش فوری درمان سریع دندان درد در شب (توصیه شده ترین روش ها)

admin 6 تیر 1403 0 comment

دندان درد شبانه به قدری آزار دهنده است که شما را از خواب بیدار می کند. این هنگام دسترسی شما محدود است و تحمل درد کاری بس دشوار! بنابراین بهتر است از راه حل های موثر و فوری برای درمان سریع دندان درد استفاده کنید:

درمان سه سوته دندان درد در خانه

دندان درد کاملا آزاردهنده و بسیار سخت است! این موضوع زمانی به چالش تبدیل می شود که شما خواب نداشته باشید و شب هنگام با درد کلافه کننده دندان آزرده شوید. از مهم ترین دلایل دندان درد می توان به پوسیدگی دندان اشاره کرد. روش های زیر هم برای علاج سه سوته دندان درد در خانه موثر هستند:

درمان دندان درد فوری با سیر

سیر با داشتن آلیسین خاصیت آنتی باکتریال دارد. برای درمان دندان درد می توانید یک حبه کوچک از سیر را تهیه کرده و پوست کنید و بجوید. سپس سیر جویده شده را روی دندان قرار بدهید. دقت کنید، جویدن سیر برای دندان درد یک راه حل فوری و موقت است. بنابراین به این نکته توجه کنید که جیودن سیر یا نگاه داشتن آن در دهان می تواند باعث ایجاد بوی بد دهان شود.

درمان دندان درد فوری با سیر

درمان دندان درد سریع با مسواک زدن

اگر دلیل دندان درد شما گیر کردن مواد غذایی لا به لای دندان باشد، با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن درمان خواهید شد.

کاهش سریع دندان درد با استفاده از چای کیسه ای

چای کیسه ای سرد شده را چند لحظه روی دندان آسیب دیده قرار بدهید.

درمان درد دندان سریع با روغن زیتون

روی دندانی که درد می کند روغن زیتون قرار بدهید.

تسکین دندان درد با میخک

میخک از جمله بهترین گزینه ها برای تسکین درد دندان است. روغن موجود در آن باعث از بین بردن التهاب دندان شده و اثر بی حس کنندگی را روی درد دندان دارد.

جوش شیرین بهترین تسکین دهنده درد دندان

یکی از بهترین درمان های درد دندان عصبی استفاده از جوش شیرین در خانه است. می توانید یک تکه پنبه را با آب مرطوب کرده و سپس با جوش شیرین آغشته کرده و سپس آن را روی دندانی قرار بدهید که درد می کند. سپس یک فنجان آب ولرم برداشته و و آن را در دهان غرغره کنید.

قرص دندان بهترین تسکین دهنده درد دندان

قرص دندان درد که در اصطلاح عامل به مسکن دندان درد شهرت دارد، شامل موارد زیر است:

  • ایبوپروفن: ایبوپروفن یکی از مسکن های قوی بدون نسخه است که زمانی قابل استفاده است که درد دندان شدت زیادی داشته باشد.
  • استامینوفن: استامینوفن هم یکی دیگر از قرص های دندان درد است که به سرعت باعث کاهش درد دندان می شود و می تواند بسیار موثر باشد. همچنین اگر از آن استفاده بیش از اندازه داشته باشید ممکن است مشکلات کبدی را هم تجربه کنید.
  • ناپروکسن: یکی دیگر از مسکن های قوی است که معمولا برای تسکین دردهای آرتریت، بورسیت و تاندونیت و .. تجویز می شود. مواقع خاصی می تواند باعث کاهش درد دندان شود. البته به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از اندازه آن باعث سکته مغزی یا حمله قلبی می شود.
قرص دندان درد

ژل بی حس کننده دندان برای دندان درد شبانه

اگر شما هم شب هنگام با درد دندان مواجه هستید می توانید از ژل بی حس کننده استفاده کنید. ژل بی حس کننده دندان از داروخانه قابل خریداری است که متداول ترین آن دنتول است. قطره دنتول به عنوان مسکن قوی درد دندان، پاک کننده و ضد عفونی کننده حلق و دهان زمانی که بیمار به پزشک دسترسی ندارد، قابل استفاده است. با استفاده از این قطره به مهار درد و عفونت دندان پوسیده کاهش درد و التهاب آن کمک زیادی می کند.

درمان سریع دندان درد در شب برای کودکان

یکی از روش های درمان سریع دندان درد کودکانه استفاده از ژل دندان درد است. ژل دندان درد که به عنوان قطره دنتول شناخته می شود، برای درمان کامل ضایعات آفتی به کار می رود و می توانید هر 8 ساعت یکبار با محلول دنتول دهان را شستشو دهید. یک قطره دنتول را روی مسواک کودک بریزید و به کودک کمک کنید دندان آسیب دیده را با آن تمیز کند. دقت کنید استفاده از این قطره برای کودکان زیر 7 سال صرفا یک قطره کافی است. قطره دنتول یا ژل دندان درد هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. نوشیدن و بلع توسط کودک جای نگرانی نیست. این ژل برای مسمومیت و دل پیچه نیز استفاده می شود.

غرغره آب نمک سریع ترین روش کاهش درد دندان عصبی

با غرغره کردن آب و نمک می توانید به درمان فوری دندان درد کمک کنید. این روش برای ساعاتی درد دندان را تسکین می دهد و به شما کمک می کند بتوانید استراحت کرده و پس از اولین فرصت برای مراجعه به دندان پزشکی آماده شوید. چرا که ممکن است در هر لحظه مجددا دندان درد شما آغاز شود.

کمپرس سرد برای کاهش دندان درد در شب

اگر شما هم به دنبال راه حل مناسبی برای کاهش دندان درد شبانه هستید می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. کمپرس سرد را چند دقیقه روی ناحیه ای از صورتتان که احساس دندان درد دارید قرار داده تا باعث بی حسی موقتی دندان شود. در نتیجه به تدریج درد کاهش یافته و می توانید دندان درد را سه سوته درمان کنید.

چه زمانی به دندان پزشک مراجعه کنیم؟

با اینکه روش هایی که در قسمت بالا گفتیم در تسکین درد دندان موثر است و به عنوان درمان سه سوته دندان درد بیان می شود اما هیچ کدام روش قطعی برای درمان درد نیستند و ممکن است چند ساعت یا چند روز پس از آن مجدد بروز کند. بنابراین بهترین راه برای درمان درد دندان فوری مراجعه به دندانپزشک است.

در نهایت می توان گفت درد دندان باعث ایجاد اختلال در انجام کارهای روزمره می شود. بنابراین با انجام کارهایی که در این مقاله از لبخندفا ذکر کردیم به کاهش درد کمک کنید تا زمانی که آمادگی لازم برای مراجعه به دندان پزشک را بیابید. دقت کنید تمامی این روش های روش های درمانی کوتاه مدت در خانه است.

دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.