لیست بهترین متخصص ارتودنسی در تهران

سمیرا قابلی 8 شهریور 1403 0 comment

اگر یک جستجوی ساده در گوگل کنید لیستی از بهترین متخصصین ارتودنسی در تهران را پیدا خواهید کرد که این لیست انتخابی هستند. ما هم در این صفحه لیست بهترین متخصص ارتودنسی در تهران را آورده ایم، این لیست ما هم انتخابی است. اما با این تفاوت که تحقیق زیادی درباره تک تک ارتودنتیست هایی که در این صفحه معرفی شده است کرده ایم و می توانیم هر گونه سوالی که درباره آنها دارید را پاسخ دهیم. 

شایان ذکر است که این لیست در فواصل زمانی کوتاه به روز می شود و ارتودنتیست هایی که معرفی می شوند در حال حاضر یکی از بهترین و شناخته شده ترین متخصصین ارتودنسی در تهران هستند.

لیست بهترین متخصص ارتودنسی در تهران

🟢 دکتر هادی درویش پور

دکتر هادی درویش پور با بیش از 15 سابقه در زمینه ارتودنسی دندان، نه تنها به عنوان بهترین ارتودنتیست تهران بلکه به عنوان بهترین متخصص ارتودنسی در ایران شناخته می شود.  ایشان سه مطب ارتودنسی در سه منطقه پایتخت دارند، که تقریبا دسترسی به آنها برای ساکنین شمال، غرب، شرق، مرکز و حتی جنوب پایتخت آسان است. شایان ذکر است که یکی از دلایل معروفیت دکتر درویش پور ساخت الاینرهای شفاف یا همان ارتودنسی نامرئی در مطب است. 

مطب شمال تهران: مترو قیطریه، ابتدای بلوار صبا نبش کوچه خلیلی، طبقه دوم مطب دکتر هادی درویش پور

مطب مرکز تهران: میدان فاطمی ،ضلع جنوب شرقی میدان( نبش جویبار ) ساختمان گراد پلاک ۴۵ طبقه اول

مطب غرب تهران: دهکده المپیک، میدان المپیک، ضلع جنوب غربی، کوچه 27، پلاک 17


🟢 دکتر امیر کامیار خضری

دکتر خضری نفر دوم لیست بهترین متخصص ارتودنسی در تهران هستند که علیرغم سن کمی دارند، تجربه زیادی در زمینه انواع ارتودنسی دندان دارند. دکتر خضری با اخذ نفر اول بورد کشوری و همچنین گواهینامه های بین المللی ارتودنسی در حال حاضر دو مطب فعال در تهران و کرج دارند.  

آدرس مطب: تهران، خ مقدس اردبیلی، ابتدای خیابان فرخ، طبقه اول

🟢 دکتر محمد فراهانی

دکتر فراهانی هم جزء بهترین متخصصین ارتودنسی تهران هستند. ایشان در حال حاضر یکی از اعضای هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی و استادیار این دانشکده هستند. 

+ آدرس مطب: تهران، خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از چهارراه پارک وی، خیابان فرشته، مجتمع تجاری سام سنتر، طبقه ششم، واحد اداری 104


🟢 دکتر حجت درویش پور کاخکی

دکتر حجت درویش پور کاخکی یکی از متخصصین جوان ارتودنسی در غرب پایتخت هستند. دکتر حجت درویش پور علاوه بر تخصص و مهارتی که در زمینه کاری خود دارند، بسیار با اخلاق هستند و طبق نظرات مراجعه کنندگان هزینه های درمانی ایشان نیز به نسبت سایر مراکز ارتودنسی بسیار منصفانه است.  

آدرس مطب: تهران، دهکده المپیک، میدان المپیک، ضلع جنوب غربی، کوچه 27، پلاک 17


🟢 دکتر سیامک همت پور

دکتر سیامک همت پور یکی دیگر از ارتودنتیست های مطرح تهران هستند. ایشان با کسب رتبه سوم کشوری در رشته ارتودنسی در دانشگاه تهران پذیرفته شده اند و در حال حاضر به عنوان متخصص ارتودنسی در مطب خود فعالیت دارند. 

آدرس مطب: تهران، جردن،خیابان عاطفی شرقی ؛پلاک 24 ،مجتمع صبا ،طبقه 4 ،واحد 401


🟢 دکتر سعید قریشی

دکتر سعید قریشی هم یکی دیگر از بهترین متخصصان ارتودنسی در تهران هستند که رزومه موفقی در این زمینه دارند.  

آدرس مطب: تهران، سعادت آباد، میدان فرهنگ، بلوار ۲۴ متری، پلاک ۱۱، واحد ۲


🟢 دکتر هومن زرنگار 

دکتر زرنگار تخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فکی خود را از دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی اخذ کرده اند. ایشان دارای مدرک فلوشیپ ارتودنسی، جراحی فک و ناهنجاری های شکاف لب و کاف هستند. 

آدرس مطب: تهران، بلوار میرداماد، میدان مادر، خیابان بهروز(سنجابی)، پلاک ۱۷، واحد ۴۳


🟢 دکتر محسن شیرازی

دکتر محسن شیرازی هم در لیست بهترین متخصص ارتودنسی در تهران ما جای دارد. ایشان افتخاراتی همچون استاد تمام بخش ارتودنسی دانشگاه تهران، استاد و رئیس دانشکده دندانپزشکی شاهد، استاد برگزیده دانشگاه علوم پزشکی تهران، رتبه اول تحقیقات و نوآوری در سومین جشنواره بین المللی خوارزمی در گروه پزشکی و … را دارند.  

+ خیابان انقلاب دانشکده دندانپزشکی دانشگاه و خیابان استادمطهری بین ولیعصر و میرزای شیرازی شماره 410


🟢 دکتر حسین ارباب زاده

دکتر ارباب زاده در تمامی زمینه های ارتودنسی دندان و ناهنجاری های فک تخصص دارند و به عنوان بهترین متخصص ارتودنسی کودکان در تهران و همچنین بهترین ارتودنتیست بزرگسالان شناخته می شوند. ایشان همچنین دوره های مربوط به سیستم لینگوال، دیمون و اینویزیلاین را پشت سر گذاشته اند. 

آدرس مطب: تهران، خیابان شریعتی، پایین تر از پل صدر، بن بست طالقانی، پلاک ۲، واحد ۲


🟢 دکتر علی حیدری

دکتر حیدری به عنوان متخصص ارتودنسی تهران و ارتوپدی فکی بیش از 18 سال در این زمینه فعالیت می کنند. ایشان در رزومه خود بیش از 4000 بیمار با ناهنجاری های فکی و شکاف های کام را با جدیدترین روش ها و دستگاه های ثابت و فانکشنال درمان کرده اند. 

آدرس مطب: خیابان شریعتی، روبروی خیابان دولت، نبش کوچه امامزاده، مجتمع پزشکان سبز، طبقه سوم


متخصص ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی، دندانپزشکی است که پس از پشت سر گذاشتن دوره دندانپزشکی عمومی دوره 3 الی 4 ساله تخصص ارتودنسی را گذرانده است. 

در واقع بهترین متخصص ارتودنسی در تهران یا هر شهر دیگری در زمینه تشخیص، پیشگیری و درمان انواع ناهنجاری های دندانی و فکی مانند جلو آمدگی دندان ها، فاصله بین دندان ها، برجستگی فک ها، روی هم رفتگی دندان ها و تنظیم عضلات صورت و فک تخصص و مهارت دارد. 

متخصص ارتودنسی با استفاده از تجهیزات و ابزارهای خاصی مانند بریس های ارتودنسی، سیم های فلزی، پلاک های شفاف و … به اصلاح و تنظیم ناهنجاری دندانی و فکی می پردازد. 

متخصص ارتودنسی

روند درمان توسط بهترین متخصص ارتودنسی در تهران

  • مشاوره اولیه: در مرحله مشاوره ارتودنسی، ارتودنتیست وضعیت دهان و دندان شما را بررسی می کند و تشخیص می دهد که شما برای ارتودنسی دندان مناسب هستید یا خیر. البته در این مرحله ممکن است نیاز به تصویربرداری های پزشکی از دهان و دندان باشد.
  • انتخاب روش ارتودنسی مناسب: در این مرحله بهترین ارتودنتیست تهران با توجه به سن، نوع و شدت ناهنجاری دندانی و همچنین بودجه مد نظر شما برای درمان ارتودنسی از میان روش های ارتودنسی ثابت و متحرک یکی از روش ها را انتخاب می کند.
  • قالب گیری از دندان ها: متخصص ارتودنسی با توجه به نوع دستگاه انتخاب شده، قالب گیری از دندان های شما را انجام می دهد و برای ساخت دستگاه ارتودنسی به لابراتوار ارتودنسی ارسال می کند.
  • نصب تجهیزات ارتودنسی بر روی دندان ها: پس از گذشت چند روز بریس های ارتودنسی شما نصب می شود و برای نصب باید به مطب ارتودنسی مراجعه کنید تا ارتودنتیست تجهیزات را بر روی دندان های شما نصب کند. همچنین ارتودنتیست درباره مراقبت های حین ارتودنسی، تغذیه و … اطلاعات لازم را به شما می دهد. 
  • تنظیم کردن بریس های ارتودنسی: پس از نصب بریس های ارتودنسی نیاز است که در فواصل زمانی مشخص شده به مطب ارتودنسی به منظور بررسی وضعیت دندان ها و تنظیم کردن بریس ها مراجعه کنید. البته در صورت استفاده از بریس های متحرک و ارتودنسی دیمون کمتر نیاز است که به مطب ارتودنسی مراجعه کنید. 
  • استفاده از ریتینر ارتودنسی: پس از پایان درمان ارتودنسی و خارج کردن بریس های ارتودنسی از دهان، به منظور تثبیت درمان و جلوگیری از بازگشت ارتودنسی، نیاز است که برای مدت زمانی از ریتینر ارتودنسی (نگهدارنده ارتودنسی) استفاده کنید. 

عوارض عدم مراجعه به یک متخصص ارتودنسی خوب

به دلیل اینکه ارتودنسی دندان یک درمان زمان بر و البته هزینه بر است، در صورت عدم مراجعه به یک متخصص ارتودنسی خوب هم زمان و هم هزینه شما هدر می رود. بنابراین اگر نیاز به انجام ارتودنسی دندان دارید، حتما به دنبال یک ارتودنتیست خوب در شهر و منطقه خود باشید. 

ما در اینجا لیست بهترین متخصص ارتودنسی در تهران را آورده ایم که در صورت مراجعه به آنها بدون شک درمان شما موفقیت آمیز خواهد بود. اما اگر به یک متخصص ارتودنسی کم تجربه یا دندانپزشک عمومی برای انجام ارتودنسی دندان مراجعه کنید، ممکن است عوارض زیر را تجربه کنید:

تشخیص نادرست

یک دکتر ارتودنسی خوب در تهران می تواند به خوبی تشخیص دهد که با توجه به نوع و شدت ناهنجاری دندانی شما بهترین روش ارتودنسی دندان برای شما کدام روش است. 

اما در صورت مراجعه به یک متخصص ارتودنسی کم تجربه، ممکن است تشخیص درستی در این زمینه نداشته باشد و نتیجه حاصل از درمان انتظارات شما را برآورده نکند. 

متخصص ارتودنسی دندان

برنامه ریزی نامناسب درمان

درمان ارتودنسی یک درمان کاملا تخصصی و حساس است که نیاز به برنامه ریزی دقیق و در نظر گرفتن عواملی مثل حرکت دندان ها، تراز فک و تناسب صورت دارد. انتخاب یک دکتر ارتودنسی کم تجربه و مراجعه به دندانپزشکان عمومی ممکن است باعث برنامه ریزی نامناسب درمان ارتودنسی شود که این مسئله باعث بروز نتایج نامطلوب از درمان می شود.

 همچنین برنامه ریزی نامناسب روند درمان ممکن است باعث بروز مشکلات بایت، وارد شدن آسیب به ریشه دندان ها، احتمال کشیدن شدن دندان های نادرست و یا حتی تشدید مشکلات ارتودنسی شود. اما در صورت مراجعه به بهترین دکتر ارتودنسی در تهران این مشکلات را نخواهید داشت. 

افزایش مدت زمان درمان

همان طور که گفتیم مدت زمان درمان ارتودنسی دندان طولانی است و در صورت مراجعه به یک متخصص ارتودنسی کم تجربه ممکن است به دلیل نداشتن تجربه کافی، استفاده از دستگاه های نامناسب و … روند درمان شما حتی بیشتر از 2 سال طول بکشد. 

طول درمان ارتودنسی

افزایش ریسک بروز عوارض ارتودنسی

ارتودنسی دندان جزء روش های درمانی کم عارضه و کم خطر است اما در صورت انتخاب متخصص ارتودنسی غیر حرفه ای و همچنین عدم رعایت مراقبت های حین ارتودنسی ممکن است عوارض ارتودنسی بروز پیدا کنند. 

انتخاب روش درمانی نامناسب و تنظیمات نادرست ممکن است باعث حساسیت دندان ها، ایجاد درد و حتی آسیب های شدید به دندان ها و لثه ها شود. 

شکست نتایج ارتودنسی

هدف از درمان ارتودنسی دستیابی به دندان های مرتب است. اما در صورت انتخاب یک دکتر ارتودنسی کم تجربه ممکن است نتایج مورد انتظار شما پیش نیاید و از انجام ارتودنسی دندان حتی پشیمان شوید. 

برای مثال ممکن است فاصله بین دندانی شما به طور کامل بسته نشده باشد، یا جلو آمدگی فکین شما همچنان وجود داشته باشد و … .

بروز مشکلات و عوارض دراز مدت

ارتودنسی دندان علاوه بر اینکه یک روش برای اصلاح طرح لبخند شماست، بلکه نقش مهمی نیز در حفظ سلام دهان، دندان و فک شما دارد. 

در صورت انتخاب یک متخصص ارتودنسی بی تجربه ممکن است درمان شما به صورت اصولی انجام نشود و باعث بروز عوارض طولانی مدت مانند پوسیدگی دندان، بیماری لثه، اختلالات مفصل گیجگاهی و … شود. 

هدر رفتن پول و زمان

همان طور که گفتیم ارتودنسی دندان یک درمان زمان بر و هزینه بر است. بنابراین اگر در انتخاب دکتر ارتودنسی خود دقت نداشته باشید، باعث هدر رفتن پول و زمان شما می شود. اما در صورت مراجعه به بهترین متخصص ارتودنسی در تهران، از همان ابتدا درمان شما به صورت اصولی آغاز می شود که همین موضوع باعث هزینه منصفانه و درمان موفقیت آمیز می شود. 

هدر رفتن پول

نیاز به درمان مجدد

در صورت مراجعه به یک متخصص ارتودنسی غیرحرفه ای و دندانپزشک عمومی برای انجام ارتودنسی، ممکن است درمان شما با شکست مواجه شود و یا نتیجه دلخواه حاصل نشود که در این صورت نیاز به درمان مجدد نزد یک متخصص ارتودنسی دیگر را خواهید داشت. این به معنای صرف زمان و هزینه بیشتر برای درمان است؛ اگر می خواهید که به این مرحله نرسید می توانید از لیست بهترین متخصص ارتودنسی در تهران، یکی از ارتودنتیست هایی که معرفی کرده ایم مراجعه کنید تا درمانی با خیال راحت داشته باشید. 

نکات مهم برای انتخاب بهترین دکتر ارتودنسی در تهران

حتما تخصص ارتودنسی داشته باشد

یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب بهترین ارتودنتیست، داشتن تخصص ارتودنسی است. بنابراین به هیچ عنوان برای درمان نامرتبی دندان ها به هیچ عنوان به دندانپزشکان عمومی، زیبایی و … مراجعه نکنید.

تجربه داشته باشد

وقتی که مطمئن شدید، پزشک انتخابی شما تخصص ارتودنسی دارد حتما باید به مدت زمان فعالیت حرفه ای و تجربه ایشان هم توجه داشته باشد. 

پرس و جو کردن

اگر در اطرافیان، دوستان یا آشنایان شما، فردی را دارید که ارتودنسی دندان انجام داده است، حتما می توانید از ایشان برای پیدا کردن بهترین متخصص ارتودنسی در تهران کمک بگیرید.

همچنین اگر دندانپزشک عمومی یا متخصص مورد اعتماد و امین سراغ دارید، می توانید از ایشان برای پیدا کردن بهترین دکتر ارتودنسی تهران کمک بگیرید؛ زیرا دندانپزشکان ارتباطات گسترده ای دارند و حتما بهترین های حوزه های دندانپزشکی را می شناسند. 

تسلط به تمام روش های ارتودنسی

تمامی پزشکانی که در لیست بهترین متخصص ارتودنسی در تهران آورده ایم، به کلیه روش های ارتودنسی اعم از ارتودنسی متحرک و ثابت مسلط هستند و انتخاب روش درمانی را تنها بر اساس مناسب بودن شما برای آن روش انتخاب می کنند نه به دلیل اینکه تنها به آن روش مسلط هستند. 

انواع ارتودنسی دندان

مراجعه حضوری به مطب

اگر می خواهید که از انتخاب خود مطمئن شوید حتما مراجعه حضوری به مطب، متخصص ارتودنسی مد نظر خود داشته باشید. در این مراجعه می توانید از نحوه برخورد دکتر و پرسنل با بیماران و نظرات مراجعه کنندگان درباره سطح تخصص و مهارت ارتودنتیست آگاه شوید. 

بررسی فناوری و تجهیزات مطب

طبیعتا هر چه فناوری و تجهیزات مطب ارتودنسی، به روز تر باشد، درمان شما تخصصی تر و سریع تر انجام می شود. در هنگام مراجعه حضوری به مطب حتما سوال کنید که آیا در این مکان اسکن دیجیتال، تصویربرداری سه بعدی یا برنامه ریزی درمانی به کمک رایانه انجام می شود یا خیر؟ طبق تحقیقاتی که انجام داده ایم اکثر پزشکانی که در لیست بهترین متخصص ارتودنسی در تهران آورده ایم از این فناوری مدرن در مطب خود استفاده می کنند.

سوال درباره روش های پرداخت

از آنجا که ارتودنسی دندان یک درمان هزینه بر است، بنابراین حتما درباره پوشش بیمه و چگونگی پرداخت هزینه ارتودنسی دندان سوال کنید. 

برخی از متخصصان به دلیل تجهیزات به روز، شهرت و همچنین درمان باکیفیتی که انجام می دهند، ممکن است هزینه های بالاتری را دریافت کنند؛ بنابراین حتما درباره اینکه آیا شرایط قسط بندی هزینه ارتودنسی وجود دارد یا خیر سوال کنید و یا اینکه با کدام بیمه ها طرف قرارداد هستند. 

خواندن نظرات مراجعه کنندگان و بیماران قبلی

خواند نظرات مراجعه کنندگان و بیماران قبلی، متخصص ارتودنسی در فضای مجازی، وب سایت های مختلف و کانال های رسانه های اجتماعی کمک شایانی در پیدا کردن بهترین متخصص ارتودنسی در تهران می کند. 

مشاهده تصاویر قبل و بعد از درمان

با مشاهده عکس های قبل و بعد از ارتودنسی، می توانید متوجه شوید که تا چه یک متخصص ارتودنسی در کار خود تجربه و مهارت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.